Všeobecné obchodní podmínky a Ochrana osobních údajů, platné od 1.1.2025
MgA. Kláry Doubravové
Sídlo: Olbrachtova 617/35, 460 15, Liberec 15
Identifikační číslo: 86903845
Poskytovatel není plátcem daně z přidané hodnoty
zapsané v živnostenském rejstříku vedeném u Magistrátu města Liberec, (dále jen "Poskytovatel")
pro poskytování služeb a prodej zboží prostřednictvím on-line rozhraní umístěného na internetové adrese
www.bachovky-od-klarky.webnode.cz
Kontaktní údaje Poskytovatele:
Adresa pro doručování: Bachovky od Klárky
MgA. Klára Doubravová
Olbrachtova 617/35
460 15, Liberec 15
(dále jen "Kontaktní adresa")
Adresa elektronické pošty: bachovkyodklarky@seznam.cz (dále jen "Kontaktní email")
Telefon: (+420) 775 177 576 (dále jen "Kontaktní telefon")
- Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky (ve smyslu § 1751 zákona č. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v aktuálním znění, dále jen "občanský zákoník") platí pro poskytování služeb a nákup zboží prostřednictvím webového rozhraní "Bachovky od Klárky" umístěného na internetové adrese www.bachovky-od-klarky.webnode.cz. (dále rovněž jen "webové rozhraní ") provozovaném Poskytovatelem.
1.2. Obchodní podmínky vymezují a upřesňují základní práva a povinnosti Poskytovatele, Kupujícího a Uživatele. Kupující zasláním objednávky stvrzuje, že akceptuje tyto obchodní podmínky a že se s nimi seznámil. Smlouva, tj. obchodní podmínky včetně objednávky a jejího přijetí budou Kupujícímu zaslány e-mailem bezprostředně po uzavření smlouvy.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanovením obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy (za "smlouvu" se zde označuje smlouva kupní, smlouva o dílo, smlouva o poskytnutí služby, či jiná smlouva, uzavřená dle těchto obchodních podmínek). Smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce, ledaže se Kupující a Poskytovatel výslovně dohodnou na jiném jazyce. Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny ve webovém rozhraní a v průběhu objednání zboží, a je tak umožněna jejich archivace, reprodukce, uchování a opakované zobrazení Kupujícím, což Kupující bere na vědomí a zavazuje se v průběhu objednávání zboží obchodní podmínky pro sebe uchovat pro pozdější opakované zobrazení.
1.5. Veškeré smluvní vztahy se řídí obchodními podmínkami a vztahy jimi neupravené zákonem občanským zákoníkem, a je-li smluvní stranou spotřebitel, zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
1.6. V případech, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od Prodávajícího, jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání nebo je právnickou osobou, neuplatní se na ni ochrana spotřebitele dle těchto obchodních podmínek, zejména se neuplatní příslušná ustanovení článku 5 - Odstoupení od kupní smlouvy.
2. Vymezení pojmů
2.1. Kupujícím je fyzická nebo právnická osoba, která má v úmyslu objednat prostřednictvím webového rozhraní službu nebo koupit zboží.Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje Kupující, který není spotřebitelem a Kupující, který spotřebitelem je.
2.2. Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
2.3. Uživatelem je každá fyzická nebo právnické osoba, která navštíví webové rozhraní. Kupující je také Uživatelem.
2.4. Službami poskytovanými prostřednictvím webového rozhraní jsou zejména konzultace a poradenství. Zboží prodávaným prostřednictvím webového rozhraní jsou přírodní esence. Žádný z produktů umístěných na webovém rozhraní není lékem ani léčivem. Léky ani léčiva tyto produkty nenahrazují.
3. Objednávka a uzavření smlouvy
3.1. Webové rozhraní obsahuje seznam služeb a zboží a informace o něm, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně veškerých daní, cel a dalších poplatků. Uvedené ceny nezahrnují ceny a náklady za balení, dopravu nebo dodání zboží Kupujícímu. Informace o nákladech spojených s balením a dopravou nebo dodáním zboží obsahuje webové rozhraní a čl. 4 těchto obchodních podmínek, přičemž v případě rozporů má přednost cena ve webovém rozhraní. Tyto ceny platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky (ledaže je ve webovém rozhraní uvedeno výslovně jinak).
3.2. Možnost Poskytovatele uzavřít smlouvu za individuálně s Kupujícím sjednaných podmínek je zachována.
3.3. Prezentace služeb a zboží umístěná ve webovém rozhraní je informativního charakteru a nejedná se o nabídku ze strany Poskytovatele (resp. o jeho návrh na uzavření smlouvy; § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije). Poskytovatel není povinen uzavřít smlouvu ohledně takto prezentovaných služeb a zboží.
3.4. Smlouva o poskytnutí služeb nebo zboží je uzavřena na základě objednávky Kupujícího prostřednictvím elektronické pošty. Před potvrzením objednávky Poskytovatelem je Kupující informován o konečné ceně za služby nebo za zboží. Kupujícím podáním objednávky souhlasí výslovně s tím a žádá výslovně Prodávajícího, aby Prodávající s poskytováním služby začal před uplynutím 14 denní lhůty pro odstoupení od smlouvy, a to bezodkladně po uzavření smlouvy, ledaže uvede Kupující v objednávce jinak.
3.5. Smluvní vztah mezi Poskytovatelem a Kupujícím vzniká (tj. smlouva je uzavřena) doručením přijetí objednávky (akceptací, dále jen "přijetí objednávky"), jež je Poskytovatelem zasláno Kupujícímu elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu Kupujícího, a pokud by k tomuto nedošlo, tak úhradou celé ceny nebo čerpáním služby Kupujícím, dle toho, co nastane dříve.
3.6. Kupující souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití prostředků komunikace na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (především náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
3.7. Smlouvou se Poskytovatel zavazuje poskytnout službu nebo dodat Kupujícímu zboží uvedené v objednávce a Kupující se zavazuje zaplatit Poskytovateli cenu služby nebo zboží uvedenou v objednávce.
3.8. Poskytovatel upozorní Kupujícího, pokud cena uvedená u služby nebo zboží ve webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání již není aktuální. Pokud Kupující nesouhlasí se zvýšením ceny, Poskytovatel si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy.
3.9. Kupující může zrušit objednávky dosud nepotvrzené Poskytovatelem telefonicky nebo emailovou zprávou na kontaktním telefonním čísle, resp. emailové adrese Poskytovatele. Všechny objednávky přijaté Poskytovatelem jsou závazné. I závaznou objednávku zboží lze po předchozí domluvě s Poskytovatelem zrušit. V případě, že nebude objednávka zrušena do doby před expedicí, a bude expedována, může být po Kupujícím požadována náhrada nákladů spojená s expedicí a vrácením zboží způsobených zrušením objednávky. .
4. Platební a dodací podmínky
4.1. Kupující má možnost zaplatit cenu za službu nebo zboží některým z níže uvedených způsobů:
- bezhotovostně převodem na účet Poskytovatele pod přiděleným variabilním symbolem
Případné další platby Kupujícího v souvislosti s výše uvedenými způsoby úhrady ceny zboží jsou uvedeny ve webovém rozhraní, v objednávce a budou uvedeny v přijetí objednávky.
4.2. Způsob platby uvede Kupující v objednávce (kde budou uvedeny i případně další platby v souvislosti se zvoleným způsobem platby).
4.3. Platba zboží je možná v českých korunách (Kč) nebo v eurech (EUR).
4.4. V případě bezhotovostní platby je cena splatná do pěti pracovních dnů od uzavření smlouvy.
4.5. V případě bezhotovostní platby je Kupující povinen uhrazovat cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby - číslo objednávky. V případě bezhotovostní platby je závazek Kupujícího uhradit cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Poskytovatele.
4.6. Objednanou službu poskytne Poskytovatel po uplynutí lhůty pro odstoupení od smlouvy, která činí 14 dní ode dne uzavření smlouvy. Na žádost Kupujícího poskytne službu i dříve. Kupující bere na vědomí, že při poskytnutí služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy ztrácí nárok na odstoupení od smlouvy podle článku 5.
4.7. Zboží, které je skladem, Poskytovatel v případě platby na dobírku nebo při osobním převzetí zboží expeduje zpravidla do 3 pracovních dnů od přijetí objednávky. Při platbě převodem na účet Poskytovatel zboží skladem expeduje zpravidla do 3 pracovních dnů od připsání příslušné částky na svůj účet. Pokud zboží momentálně není skladem, Poskytovatel o jeho dostupnosti informuje Kupujícího e-mailem.
4.8. Náklady na dodání zboží jsou uvedeny ve webovém rozhraní a budou uvedeny v přijetí objednávky ze strany Poskytovatele.
4.9. V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným než sjednaným způsobem, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s takovým doručováním.
4.10. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží (včetně nákladů na balení a dodání), nikoli však dříve, než zboží převezme. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží, nebo okamžikem, kdy měl Kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu se smlouvou tak neučinil (tj. zpravidla, když je zboží pro něj připraveno k převzetí).
5. Odstoupení od smlouvy
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a dále o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu.
5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v odst. 5.1 či o jiný případ, kdy nelze od smlouvy odstoupit, má Kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy, resp. v případě kupní smlouvy ode dne převzetí zboží. Odstoupení od smlouvy musí být Poskytovateli odesláno ve lhůtě dle předcházející věty, a to na Kontaktní adresu, do jakékoliv provozovny Poskytovatele nebo do sídla či místa podnikání Poskytovatele či na Kontaktní email Poskytovatele.
5.3. V případě odstoupení od smlouvy dle odst. 5.2 těchto obchodních podmínek se smlouva od počátku ruší. Pokud byla předmětem koupě zboží, musí být zboží Poskytovateli vráceno (jinak než na dobírku, kterou Poskytovatel nepřebírá) do 14 dnů od odstoupení od smlouvy na Kontaktní adresu, do jakékoliv provozovny Poskytovatele nebo do sídla či místa podnikání Poskytovatele. Zboží musí být Poskytovateli vráceno nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a, je-li to možné, v původním obalu.
5.4. Kupující spolu s vráceným zbožím přiloží kopii dodacího listu a faktury, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, a dále písemné vyjádření o odstoupení od smlouvy a zvoleném způsobu vrácení peněz (převod na účet, osobní převzetí hotovosti nebo poštovní poukázka či jinak). Vyjádření rovněž musí obsahovat kontaktní adresu, telefon a elektronickou adresu Kupujícího.
5.5. Ve lhůtě deseti dnů od vrácení zboží Kupujícím dle odst. 5.3 obchodních podmínek je Poskytovatel oprávněn provést přezkoumání vráceného zboží, zejména za účelem zjištění, zdali vrácené zboží není poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno.
5.6. Poskytovatel vrátí Kupujícímu peněžní prostředky (včetně nákladů na dodání), které od něho na základě smlouvy přijal. Pokud bylo předmětem smlouvy poskytování služby (poradenství, konzultace či jiné), Kupující má povinnost v případě, že před odstoupením od smlouvy již začalo plnění této smlouvy (poskytování služby), uhradit poměrnou část ceny za takovou službu poskytnutou do okamžiku odstoupení od smlouvy. Poskytovatel peníze vrátí do 14 dnů od odstoupení od smlouvy Kupujícím, a to (i) stejným způsobem, jakým je od Kupujícího přijal, nebo (ii) způsobem, jaký Kupující požadoval, (iii) přičemž ale vždy i zasláním na jím sdělený bankovní účet nebo účet, ze kterého byly prostředky poukázány k úhradě ceny (pokud Kupující žádný do 10 dnů od odstoupení Poskytovateli nesdělí), s čímž Kupující tímto vyslovuje svůj souhlas za podmínky, že mu tímto způsobem nevzniknou žádné další náklady. Odstoupí-li Kupující od smlouvy, Poskytovatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží Poskytovateli odeslal.
5.7. Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené Kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká Poskytovateli vůči Kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je Poskytovatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení ceny a nákladů na dodání zboží.
5.8. Při zasílání je Kupující povinen zboží zabalit do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. Za zboží podstatně poškozené či zničené při přepravě v důsledku použití nevhodného obalu nelze vrátit cenu a náklady na dodání zboží.
5.9. Náklady spojené s navrácením zboží Poskytovateli v případě odstoupení od smlouvy Kupujícím hradí Kupující, a to i pokud nemůže být zboží navráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Poskytovatel je oprávněn započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s navrácením zboží na cenu a náklady na dodání zboží, které mají být Kupujícímu vráceny.
5.10. Do doby převzetí zboží Kupujícím je Poskytovatel oprávněn kdykoliv od smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí Poskytovatel Kupujícímu cenu bezhotovostně na účet sdělený mu pro tento účel Kupujícím nebo účet, ze kterého byly prostředky poukázány k úhradě ceny (pokud Kupující žádný do 3 dnů od odstoupení Poskytovateli nesdělí), a to do 5 dnů od odstoupení od smlouvy.
5.11. Je-li společně se zbožím poskytnut dárek, je příslušná darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy kteroukoli stranou, pozbývá darovací smlouva účinnosti a Kupující je povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnutý dárek.
6. Odpovědnost za vady
6.1. Práv Kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až 2174 občanského zákoníku).
6.2. Při poskytování služeb odpovídá Poskytovatel Kupujícímu, že služba bude poskytnuta v dohodnutém rozsahu a čase.
6.3. Poskytovatel odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Projeví-li se vada v době 6 měsíců od převzetí zboží Kupujícím, má se za to, že vada existovala již při převzetí. Zejména Poskytovatel odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které Poskytovatel nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Poskytovatel uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
6.4. Kupující bere na vědomí, že účinky prodávaného zboží jsou individuální a jejich rychlost a intenzita se mohou u jednotlivých osob lišit. Odpovědnost podle předcházejícího odstavce se proto nevztahuje na účinky.
6.5. Podmínky pro uplatnění práv z vadného plnění obsahuje Reklamační řád.
6.6. U veškerého zboží prodávaného Poskytovatelem Kupujícímu, který je spotřebitelem, odpovídá Poskytovatel Kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady a že se vady u spotřebního zboží nevyskytnou v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží Kupujícím.
Reklamační řád
6.7.1. Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží a uplatnění nároků ze záruky za jakost spotřebitelem, v souladu s ustanoveními občanského zákoníku a zákona č. 634/1995 Sb., zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
6.7.2. V případě, že se v průběhu záruční doby (v případě poskytnutí záruky za jakost) nebo v průběhu doby dle předcházejícího odstavce vyskytne vada zboží, pro kterou nemůže být zakoupený výrobek používán zcela řádně, a tuto vadu lze odstranit, má Kupující právo na jeho bezplatnou opravu. U odstranitelné vady na dosud nepoužitém výrobku má Kupující právo místo odstranění vady požadovat výměnu vadného výrobku za bezvadný. U odstranitelné vady má Kupující dále právo na přiměřenou slevu z kupní ceny. V případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno jako zboží bez vady, má Kupující právo na výměnu zboží, na přiměřenou slevu z kupní ceny anebo má právo od kupní smlouvy odstoupit. Práva z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující o vadě před převzetím věci věděl, nebo pokud vadu sám způsobil. Kupující nemá právo od kupní smlouvy odstoupit, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel, vyjma případů stanovených zákonem. Neodstoupí-li Kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Poskytovatel nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že Poskytovatel nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Kupujícímu působilo značné obtíže.
6.7.3. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u Poskytovatele bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Doručené reklamace jsou vyřizovány bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Poskytovatel s Kupujícím nedohodnou jinak.
6.7.4. Dnem uplatnění reklamace se rozumí den, kdy bylo zboží doručeno na Kontaktní adresu Poskytovatele, do jakékoliv provozovny Poskytovatele nebo do sídla Poskytovatele.
6.7.5. Reklamaci lze uplatnit následujícím způsobem:
- Informování Poskytovatele telefonicky, e-mailem či písemně.
- Doručení reklamovaného zboží (jinak než na dobírku, kterou Poskytovatel nepřebírá) na Kontaktní adresu Poskytovatele (nebo osoby určené k opravě), do jakékoliv provozovny Poskytovatele nebo do sídla či místa podnikání Poskytovatele. Při zasílání je Kupující povinen zboží zabalit do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. Ke zboží je nutno přiložit doklad o zakoupení zboží či fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.
- Je-li reklamace shledána neoprávněnou, má Poskytovatel právo požadovat náhradu nákladů spojených se zjišťováním vady a náhradu nákladů na přepravu reklamovaného zboží zpět ke Kupujícímu.
6.7.6. Poskytovatel neodpovídá za újmu na zdraví osob, případně újmu na majetku a zboží, které budou zapříčiněné neodborným zacházením, či zneužitím zboží, popřípadě nedbalostí.
6.7.7 Kupující - spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz)
7. Ochrana osobních údajů
7.1. Ochrana osobních údajů Kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
7.2Kupující souhlasí se zpracováním a shromažďováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště a doručovací a fakturační adresa, odlišuje-li se od adresy bydliště, identifikační číslo a daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty a telefonní číslo, případně dalších osobních údajů, které uvede v objednávce. (dále společně vše rovněž jen jako "osobní údaje"), a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Osobní údaje budou zpracovávány pro účely realizace práv a povinností ze smlouvy.
7.3. Zpracováním osobních údajů Kupujícího může Poskytovatel pověřit třetí osobu jakožto zpracovatele.
7.4. Kupující má právo přístupu ke svým údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Kupující prohlašuje, že byl poučen o tom, že osobní údaje je možno na základě písemné žádosti Kupujícího odstranit z databáze. Osobní údaje Kupujícího jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Osobní údaje Kupujícího Poskytovatel nepředává žádné další osobě. Výjimku představují externí dopravci a osoby podílející se na dodání zboží Kupujícímu, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu, který je nutný pro doručení zboží.
7.5. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
7.6. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
7.7. V případě, že by se Kupující domníval, že Poskytovatel nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života Kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
- požádat Poskytovatele nebo zpracovatele o vysvětlení,
- požadovat, aby Poskytovatel nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů. Je-li žádost Kupujícího podle předchozí věty shledána oprávněnou, Poskytovatel nebo zpracovatel odstraní neprodleně závadný stav. Nevyhoví-li Poskytovatel nebo zpracovatel žádosti, má Kupující právo obrátit se přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů. Tímto ustanovením není dotčeno oprávnění Kupujícího obrátit se se svým podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů přímo.
7.8. Požádá-li Kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu Poskytovatel povinen tuto informaci předat. Poskytovatel má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
7.9. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem Poskytovatele na elektronickou adresu Kupujícího. Kupující dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení Poskytovatele. Souhlasy dle obou předcházejících vět může Kupující kdykoli odvolat.
8. Závěrečná ustanovení
8.1. Pokud vztah související s užitím webové stránky nebo právní vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů jiných států, která poskytují spotřebiteli vyšší míru ochrany.
8.2. V otázkách neupravených smlouvou (včetně objednávky a jejího přijetí) a obchodními podmínkami (či případně komunikací mezi stranami) se právní vztah řídí podmínkami uvedenými ve webovém rozhraní. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z webového rozhraní.
8.3. Poskytovatel nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Uživatel a Kupující nesmí při využívání webového rozhraní používat mechanismy, programové vybavení, skripty nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz, tj. především narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém, nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webového rozhraní a užívat webové rozhraní nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem. Chyby vzniklé při zadávání dat před podáním objednávky nebo při jejím podání a vyřizování budou zjišťovány a opravovány na základě e-mailové nebo telefonické komunikace.
8.4. Poskytovatel je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění a činnost Poskytovatele nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Kontrolu dodržování předpisů na ochranu spotřebitele provádí též Česká obchodní inspekce (https://www.coi.cz/) a práva na ochranu spotřebitelů hájí i jejich zájmová sdružení a jiné subjekty na jejich ochranu. Kontrolu dodržování právních předpisů týkajících se technických požadavků na zboží a bezpečnost zboží provádí Česká obchodní inspekce (https://www.coi.cz/). Dozor nad ochranou osobních údajů provádí Úřad pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/). Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Poskytovatel prostřednictvím své výše uvedené emailové adresy, případně se může Kupující obracet na zájmová sdružení a jiné subjekty působící v rámci ochrany práv spotřebitelů. Poskytovatel není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ani žádné takové dobrovolně nedodržuje (ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku).
8.5. Obsah webových stránek Poskytovatele, všechny na nich materiály (texty, fotografie, obrázky, loga a další) a v souvisejících tištěných médiích (propagační letáky, inzerce atd.), včetně programového vybavení webového rozhraní a těchto obchodních podmínek, je chráněn autorským právem Poskytovatele a mohou být chráněny dalšími právy dalších osob. Obsah nesmí být Kupujícím a Uživatelem měněn, kopírován, rozmnožován, šířen ani použit žádnou třetí stranou k jakémukoli účelu bez písemného souhlasu Poskytovatele. Zejména je zakázáno úplatně nebo bezplatně zpřístupňovat fotografie a texty umístěné na webovém rozhraní. Při nerespektování tohoto zákazu bude Poskytovatel postupovat v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb., autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů. Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být registrovanými obchodními známkami příslušných vlastníků.
8.6. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné nebo nepoužitelné (a to i z důvodů jejich rozporu s právem na ochranu spotřebitele), nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
8.7. Smlouva včetně obchodních podmínek je uložena a archivována Poskytovatelem v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám (ustanovení těchto podmínek a zákona o poskytnutí smlouvy a obchodních podmínek Kupujícímu nejsou tímto jakkoli dotčena). Smlouvu včetně obchodních podmínek poskytne Poskytovatel Kupujícímu na vyžádání v textové podobě (v elektronické podobě zasláním emailem)
8.8. Webové rozhraní používá službu Google Analytics, poskytovanou společností Google, Inc. (dále jen "Google"). Služba Google Analytics používá souborů "cookies", které jsou textovými soubory ukládanými počítače Kupujícího a Uživatelů webového rozhraní umožňující analýzu způsobu užívání webového rozhraní Kupujícím a Uživateli. Informace vygenerované souborem cookie o užívání stránky (včetně IP adresy) budou společností Google přeneseny a uloženy na serverech ve Spojených státech. Google bude užívat těchto informací pro účely vyhodnocování užívání webového rozhraní a vytváření zpráv o jeho aktivitě, určených pro Poskytovatele a provozovatele webového rozhraní a pro užívání internetu vůbec. Google může také poskytnout tyto informace třetím osobám, bude-li to požadováno zákonem nebo budou-li takovéto třetí osoby zpracovávat tyto informace pro Google. Google nebude spojovat IP adresu Kupujícího a Uživatelů s jakýmikoli jinými daty, která má k dispozici. Kupující a Uživatelé webového rozhraní mohou odmítnout používání souborů cookies volbou v příslušném nastavení v internetovém prohlížeči, avšak v tomto případně není vyloučeno, že nebude možné plně využívat veškeré funkce webového rozhraní. Používáním webového rozhraní souhlasí Kupující a Uživatelé se zpracováváním údajů o nich společností Google, a to způsobem a k účelu shora uvedeným.
8.9. Znění obchodních podmínek může Poskytovatel měnit či doplňovat. Práva a povinnosti stran se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly.
8.10. V případě dotazu k obchodním podmínkám a smlouvě poskytne Poskytovatel Kupujícímu bezodkladně veškeré potřebné informace.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.3.2020
Informační memorandum - Ochrana osobních údajů
Pro nás (Klára Doubravová, IČO: 86903845) je ochrana osobních údajů důležitou součástí poskytování služeb. Proto, pokud vám cokoliv nebude jasné, kontaktujte nás na email:bachovkyodklarky@seznam.cz
Pro účel obchodních (odběratelsko/dodavatelských) vztahů zpracováváme z důvodů plnění smluvních povinnost tyto osobní údaje:
Jméno, příjmení, kontaktní adresa, email, telefon, objednávka, ostatní osobní údaje nezbytné pro plnění zakázky
Tyto osobní údaje držíme nanejvýš po dobu 5 let od objednání.
Pro účel účetní evidence zpracováváme z důvodů nezbytných pro splnění povinnost tyto osobní údaje:
Dokumenty účetní evidence. Účetní dokumenty zpracováváme 5 let.
Pro účel výkonu práv pro ochranu osobních údajů je naším oprávněným zájmem pro obranu našich právních nároků zpracovávat tyto osobní údaje:
Jméno, příjmení, kontaktní adresa, telefon, email. Tyto osobní údaje držíme po dobu 10 let.
Proti zpracování na základě oprávněného zájmu společnosti Klára Doubravová můžete podat e-mailem na email: bachovkyodklarky@seznam.cz
Osobní údaje poskytujeme těmto příjemcům:
Pro účel dopravy zboží, abychom splnili naši smluvní povinnost, předáváme vaše osobní údaje
v těmto příjemcům:
o Česká Pošta, s.p.IČO47114983
o Pro účel komunikace se zákazníky využíváme webhostingových a e-mailových služeb
společnosti Webnode CZ s.r.o., IČO: 25536851 a Seznam.cz a.s., IČO:26168685
Výše uvedení zpracovatelé zpracovávají vaše osobní údaje pouze za uvedenými účely a na základě našich pokynů v souladu s příslušnými opatřeními pro zajištění důvěrnosti a zabezpečení vašich osobních údajů.
Osobní údaje nejsou předávány mimo země Evropské unie nebo mezinárodní organizaci.
Pro ochranu vašich osobních údajů můžete bezplatně uplatňovat vaše práva přes email:bachovkyodklarky@seznam.cz
Jedná se o tyto práva:
Právo na přístup - pokud byste chtěli vědět, jaké osobní údaje o vás držíme (a nemáte svůj účet).
Právo na opravu - pokud jsou Vámi poskytnuté informace nepřesné nebo se změnily, můžete kdykoliv požádat o opravu vašich osobních údajů.
Právo na výmaz - při uplatnění tohoto práva o Vás smažeme všechny osobní údaje, které identifikujeme jako nepotřebné (nemající zákonný účel) nebo protiprávně držené. Právo na výmaz je uplatňováno také samočinně vpřípadě, že skončila doba určená pro držení osobních údajů, odvoláte svůj souhlas nebo uznáme vaši námitku proti zpracování.
Právo na omezení zpracování - v případě, že chcete obhájit své nároky a Bachovky od Klárky neplní Vaše požadavky při uplatňování práva na ochranu osobních údajů, můžete uplatnit své právo na omezení zpracování a my nebudeme vaše osobní údaje používat, kromě případů, kdy je to vyžadováno zákonem. Budeme Vás informovat, pokud bychom se rozhodli Vaše údaje dál používat.
Právo na přenositelnost údajů - pokud jste nám poskytli údaje na základě souhlasu nebo pro potřeby smlouvy, máme povinnost na Vaši žádost tyto údaje předat v elektronické podobě Vám nebo příjemci, kterého určíte.
Právo vznést námitku - proti zpracovaní osobních údajů na základě oprávněného zájmu (např. obhajoba práv), pokud porušují Vaše práva a svobody.
V případě Vaší nespokojenosti s naší ochranou osobních údajů se můžete také obrátit se stížností na dozorový úřad.